ВИКОРИСТАННЯ ІННОВАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ НА УРОКАХ АЛГЕБРИ
При викладанні математики в 5-6-х класах та алгебри в 7-11-х класах велика допомога комп’ютерних програм полягає в побудові графіків, діаграм, розв’язку рівнянь, нерівностей та їх систем.
Під час уроків математики в 5-6-х класах за допомогою комп’ютерної програми учні мають можливість засвоювати теоретичний матеріал у мультиплікаційному вигляді, а також допомогти героям розв’язати задані приклади за певними темами.
У 5-7 класах проводимо математичні уроки – подорожі, на яких, крім вироблення навичок розв’язування математичних операцій, учні поглиблюють знання з інших предметів: історії, географії, мови, мистецтвознавства та ін.
Наприклад, розв’язуючи алгебраїчні перетворення, учні подорожують країнами Давньої Індії, Єгипту, Давньої Греції, Середньої Азії, закінчуючи сучасною Західною Європою та Україною.
Важливою і досить важкою темою в математиці є поняття функції та дослідження її властивостей. Протягом вивчення алгебри в 7-11 класі доцільно застосовувати і програму DG i Gran, а також досить наочним є графічний засіб зображення функціональної залежності у програмі «Фізика в картинках» та «Електронна бібліотека наочностей».
Наприклад, вивчаючи в 10 класі тему «Побудова графіків функцій» за допомогою Gran – 2D можна наочно показати зміни положення графіка функції при переході на а одиниць по декартовій системі координат:
Наприклад:
1. Побудувати графік функції у = 0,3(х – 5)2 – 1
Для учнів задаємо алгоритм побудови:
1. побудувати графік функції
у = х2.
2. змістити графік паралельно на 5 одиниць вправо.
3. зменшити графік в 0, 3 рази
4. змістити графік паралельно на 1 одиницю вниз.
5. Побудувати графік функції у = 0,3(х – 5)2 – 1 та переконатись, що побудовані графіки співпадають.
Для побудови графіку у = 7(х – 1)3 + 1 пропонуємо учням самостійно скласти алгоритм побудови і перевірити на практиці використану властивість графіків.

НЕТРАДИЦІЙНИЙ УРОК ЯК ОДНА З ФОРМ АКТИВНОГО НАВЧАННЯ
Тисячоліттями складалась система навчання дітей у певному місці за певними, канонічно встановленими правилами, які потім увійшли в основу так званих «класичних» уроків, до сучасного комбінованого, уроку вивчення нового матеріалу, чи уроку-контролю знань. Проте в сучасних умовах шаленого збільшення обсягу загальної та галузевої інформації, зростання нових засобів її передачі і зберігання, на часі виникла потреба і у нових методах навчання як активного процесу, тож у арсеналі вчителів з’явились нові типи - нестандартних уроків, які повинні сприяти формуванню у дитини головних вимог нашого часу а саме: компетентнісного підходу до засвоєння знань та вмінь, які можна застосувати за будь-яких обставин; уміння мислити , а не накопичувати певну суму знань і поглядів; не вузьких знань і поглядів; комунікабельності, тобто уміння працювати у злагоді з іншими і спільно досягати мети.
Розв”язування задач з геометрії у 8 класі із застосуванням комп”ютерної педагогічної програми GRAN - 2 D
Оснащення багатьох шкіл комп”ютерними класами дозволяють значно збагатити зміст уроків математики, підвищити ефективність засвоєння знань учнями, нарешті, просто зацікавити їх, даючи наочні уявлення про операції, що виконуються в процесі вивчення теорії та розв”язку задач, сприяючи розвитку образного мислення.
Ми пропонуємо деякі варіанти використання на уроках геометрії у 8 класі програми GRAN - 2D, яка швидко опановується учнями, не вимагає стійких вмінь роботи з комп”ютером, дає стабільний педагогічний ефект.
При розв”язанні задач послідовність операцій зведено до таблиць, які в залежності від рівня підготовки класу складає вчитель, або учні за допомогою вчителя чи самостійно.
Немає коментарів:
Дописати коментар