ЗАСТОСУВАННЯ ІКТ НА УРОКАХ АСТРОНОМІЇ
Шкільний курс астрономії передбачає використання великої кількості ілюстративного матеріалу. На слайдах мультимедійних презентацій демонструється вигляд небесних об’єктів, схеми та таблиці, які можна використати для порівняння та аналізу отриманої інформації і, в залежності від рівня підготовки класу, можуть застосовуватися різним чином, у тому числі і для створення проблемної ситуації на уроці. У цьому випадку пред'явлені фото та відеоматеріали обговорюються з учнями, які вчаться висувати гіпотези, шукати їх підтвердження, правильно інтерпретувати побачене.
Неможливо уявити урок астрономії без використання наочних посібників. Саме тому комп’ютер на уроках астрономії можна використати в різний спосіб:
- для демонстрації презентацій та відеофільмів;
- для тестування знань учнів;
- використання елементів проектно-пошукової діяльності.
Для підготовки використовується не тільки друкована література, але також мережа Інтернет, де, завдяки підручнику «Астрономія 11», Вікіпедії, різноманітним астрономічним сайтам учні мають вільний доступ до пошуку інформації, що надають найкрупніші астрономічні обсерваторії світу, де можна знайти велику кількість фотографій, відеофільмів різних астрономічних явищ.
Наприклад, вивчаючи тему «Час, календар» розглядаємо за допомогою комп’ютерної підтримки здійснюємо урок – подорож за розвитком усвідомлення людьми поняття «час»
Історія розвитку годин - коштів, для виміру часу - одна з найцікавіших сторінок боротьби людського генія за розуміння та оволодіння силами природи. Першими годинниками було Сонце. Першими приладами для вимірювання часу були сонячні годинники, потім - екваторіальні сонячний годинник.Подальший виклад матеріалу є просування по історичній сходах розвитку годин з використанням ілюстрацій та історичних відомостей.
1. Простіші хронометричні прилади
1.1. Механічні годинники;
1.2. Пісочні
1.3. Вогневі
1.4. Сонячні
1.5. водяні механічні
2. Досконалі хронометричні прилади
2.1. Кварцові
2.2. Електронні
2.3. Ядерні.
Таке поступове просування дозволяє підвести учнів до наступної частини теми уроку: «Календар».
Багатовікова історія людства ще і нерозривно пов'язана з календарем, потреба в якому виникла в глибоку давнину. Календар дозволяє регулювати і планувати життя і господарську діяльність, що особливо необхідно людям, які займаються землеробством. У результаті спроб узгодження доби, місяця і року виникли три системи календарів: місячні, в яких хотіли узгодити календарний місяць з фазами Місяця, сонячні, в яких прагнули узгодити тривалість року з періодичністю процесів, що відбуваються в природі: місячно-сонячні, в яких хотіли узгодити і те і інше.
Дане введення дозволяє позначити три основних види календарів і привести приклади.
Використовуючи таблиці "кількість днів в місяцях" різних календарів проводять порівняльний аналіз календарних систем, що також є підготовкою до домашнього завдання.
Узагальнюючи відомості, ми зупиняємося на одній з проблем сучасності введення єдиного Світового вічного календаря.
Подальший розвиток календарних систем відбувалося шляхом розробки постійних («вічних») календарів. В даний час відомі постійні календарі самих різних пристроїв, складені як на короткі, так і на тривалі проміжки часу, що дозволяють визначати день тижня будь календарної дати юліанського або григоріанського календаря або відразу обох - універсальні календарі. Все різноманіття постійних календарів можна розділити на календарі аналітичні - формули різної складності, що дозволяють за заданою датою обчислювати день тижня будь минулої і майбутньої календарної дати, і табличні - таблиці різної конструкції, як з нерухомими, так і з рухомими частинами.
Для підбиття проміжного підсумку використовуємо словник із записом нових понять введених на даному уроці: календар, ера, епоха.
При вивченні теми «Планети Сонячної системи» учні мають змоги відвідати сайти славетніших обсерваторій Землі та розглянути фотографії планет та їх супутників, а вивчаючи розділ астрономії про зорі та галактики також і фотографії галактик та зоряних систем.

Немає коментарів:
Дописати коментар